Noe STORT har skjedd - kan Pavlov ha forsovet seg?

Når jeg lager middag, pleier jeg alltid å teste om Z liker noe av det jeg lager. Jeg pleier å bruke det til å trene litt, mens jeg likevel holder til å kjøkkenet. Når jeg har trent ferdig, legger Z seg nedenfor beina mine og ligger der og koser seg til maten er ferdig. Når vi sette oss til bordet, legger ho seg under bordet og det er det.

Men i går skjedde det store endringer! Jeg lagde pannekaker og som vanlig fikk hun den første, via trening. Når den var spist opp la ho seg nedfor meg, mens jeg stekte ferdig resten. Det var da det skjedde! Zelante lå nedfor meg og siklet!!! Jeg har aldri sett henne sikle før. Ikke nok med det, men når vi satte oss til bords og Zelante normalt skulle legge seg under bordet, så begynte ho å pipe, bjeffe, tilby alle mulige øvelser i håp om å få flere pannekaker..... Ho var rett og slett helt vill etter flere pannekaker:-). Jada, jeg vet dere tenker deres rundt at jeg synes det er bra med en hund som tiggger, jeg har ikke tenkt å la henne utvikle det. Men, tenk dere selv gleden når dere har et gjennombrudd i treningen. Det blir litt slik når du trener en hund som ikke er glad i mat med godbiter - også plutselig vil hun ha godbiter:-)

Når vi var ferdige å spise, "moste" jeg ei pannekake som Zelante fikk i maten sin om kvelden. Alle knottene ligger på gulvet - pannekakebitene er vekk :-) Jeg har fått en kresen hund - det kan jeg utnytte!!

Jeg har sett endringen komme, men det var i går det store gjennomslaget kom. Dere aner ikke hvor deilig det er. Nå kan jeg bruke resten av Z sitt liv til å lure på om det er at ho har modnet, eller at jeg har trent som har ført til endringen.

Ingen kommentarer: