I dag triller tårene

Siden sist innlegg har jeg egentlig blitt mer og mer sikker på at Zelante er drektig. Matlysten er veldig variabel, en dag får ho ikke nok - neste dag er det ingenting som frister..... Pattene har vokst, og jeg synes at det samme har magen. Ho har vært veldig rolig, nesten så jeg må dra henne med på tur. Og om jeg trodde at jeg hadde en kosesyk hund før - ja så vet jeg virkelig ikke hva jeg skal si lenger.... Ho får rett og slett ikke nok kos uansett!
På nettet er det beskrevet at et "sikkert tegn" på drektighet er utflod, det er ikke lett å se nå når ho har såpass lang pels, men av og til synes jeg at jeg har kunnet skimte en dråpe.
Torsdag til Søndag "putret" ho VELDIG, mannen ble litt fornærmet når jeg skyldte på han (søte Z kan vel ikke lukte så ille.....?) så jeg måtte pent be om unnskyldning. (Lurer på om grunnen til at han ble så fornærmet var at klokka var halv tre om natta ;-) )Når jeg søkte på nettet om drektige hunder som promper -fant jeg lite om det, men du verden så mye rart gravide damer skriver .... (Synes det er fryktelig rart at det dukker opp når jeg søker på drektige tisper da, men hva vet vel jeg....)
I går var det litt mer liv i Zelante på turen, ho ville fortsatt ikke leke med de andre hundene, men ho gikk i det minste forran meg og ikke bak. Da begynte jeg å lure på om ho kanskje ikke er drektig likevel....
I dag tidlig var det tid for ultralyd. Zelante fikk være med på jobb både før og etter besøket hos dyrlegen. Og tro det eller ei ZELANTE VENTER VALPER :-) Jeg ble så glad at jeg ikke klarte å skjule tårene for dyrlegen, som smilte litt og lurte på om det var ett planlagt kull :-) På ultralyden fikk jeg se konturene av flere valper og vi såg på hjerteslagene - de banket skikkelig godt :-)
Jeg spurte om det er ett problem  at ho spiser så lite og ujevnt, men det mente han regulerer seg selv og at det ikke er noen fare.
Jeg er så glad jeg kan ikke få sagt det, smiler og smiler - med gledestårer i øyenkroken :-)
På jobben i dag har alle kollegaene mine måttet beundre både den gravide - og ultralydbildet. Jammen godt de er tålmodige!
Her er første av mange bilder av valpene, selv om det fortsatt tar noen uker før neste valpebilde kommer :-)

Endelig skal drømmen bli virkelighet :-)

5 kommentarer:

injosa sa...

Så kjekt at det endeleg lykkast.

Ingrid sa...

Gratulerer!!!

Lindis Agnesdotter Kvernevik sa...

Hurra for Zelante og matmor - dette var artig! Lykke til med svangerskapet!

Ati sa...

Det blir spennende Britt. Du har en travel sommer i møte :-D

Kari Anne sa...

Jippiiiii!!! Blei heilt rørt, eg!! :-D