Oppdatering

For meg er det alltid slik at jeg planlegger alt mulig jeg skal gjøre når jeg endelig får noen dager fri fra jobben og dermed masse overskudd.... Det har fryktelig lett for å bli med planene. Når det er noen ekstra fridager, er jeg som regel helt skutt og det jeg får gjort er i allefall ikke mer enn det jeg får gjort til vanlig. Nå har vi hatt noen skikkelig slappe dager, både Zelante og jeg. I dag har vi imidlertid fått trent litt. Siden været var skikkelig ufyselig foregikk det på stua. Vi trente på svenskeinnsitt og dekk. Forsterkningen var ovnsbakt laks, den fungerte veldig godt!

For første gang var det tydelig at Zelante forsøkte å teste ut hva vi skulle trene på. Ho byttet mellom å tilby innsitten, rygging og sitt i front! Jeg er kjempefornøyd med at ho endelig begynner å tilby forskjellige ting uten å gi opp. Vi trente også på dekk. Vi startet med frivillig sitt i front, så brukte jeg fingertarget for å få henne i dekk. Etter fem repitisjoner avventet jeg, da tilbød ho dekk fra stå!! Ho har det jeg tror kalles "bakoverdekk". Ho står i front forran meg og "strekker" seg bakover til hun har dekket. Frembeina er da strake fremfor henne og ho ligger på bakbeina. Dette gjentok ho flere ganger. Jeg er så stolt, håper ho gjør det samme i morgen. Har spart litt laks til da...

Har kjøpt DVD med lydighetstrening, gleder meg til å se den og å kanskje følge programmet i den videre fremover. Kanskje det da blir lettere å få progresjon enn når en stort sett trener alene?

Nå er det to uker til neste kurshelg, uffff. Jeg har ikke vært flink til å skrive treningslogg, ikke har vi hatt noe progresjon å skryte av heller.....

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Ikke noe progresjon å skryte av??? Dekker hun ikke da?? Tilbyr hun ikke flere ting uten å gi opp??? Hva med svenskeinnsitten?

Les i bloggen din og tenk tilbake til første helga. Hvor var dere da? Hvor er dere nå? Hæ?? Hæ??? Nemlig! Dere viser progresjon som bare det! Begge to! :-)



Ayla og jeg, derimot... DET er en helt annen historie.
Men det er enda to hele uker til kurshelg... Jadda

Simen sa...

Hyggelig å lese! :) Det er gøy å få en hund som prøver seg fram og slikt. Oliver har blitt så flink at han heller ikke gir opp med en gang, lengre.

Lykke til med treningen, dere er flinke! ;)