Søren...?


Lukas og Zelante i farta!
Fredagene går vi ofte tur sammen med en golden som heter Lukas, av og til er det med andre hunder som Border Collie, og Borzoi. Denne fredagen var det tilsammen fire hunder. Zelante, Lukas og to Border Collier. I begynnelsen av turen herjet hundene vilt. De løp og koste seg skikkelig. I farten så løp Zelante opp i ett kratt med gamle greiner. Der må ho ha stukket seg på noe for plutselig så hylte ho sikkelig og lenge... Ingen av de andre hundene var i nærheten av henne, så det er helt sikkert at de ikke var borti henne. Vi fikk henne ut av krattet og undersøkt henne, men fant ingen ting galt. Men, det som var det kipe er at det virket som at Zelante trodde at det var en av Broder Colliene som hadde tatt henne. Ho ble skikkelig skeptisk og gikk bare opp i føttene på meg. Når BC-ene nærmet seg hylte ho.... Lukas forstod tydeligvis at noe var galt og påtok seg "gentlemans-rollen" ovenfor Zelante. Hver gang en av BC-ene nærmet seg Z gikk han i mellom og var skikkelig klar for å ta ansvar og beskytte henne. Det var utrolig å se at Lukas som vanligvis er tålmodigheten selv og finner seg i alt, denne gangen oppførte seg som en skikkelig brumlebass. I løpet av turen virket det som om Zelante fikk roet seg igjen, på slutten av turen løp ho sammen med de andre hundene igjen og det virket som om ho ikke fikk noen men. Men, skrekken sitter fremdeles i meg... Jeg er så livredd for å få ødelagt den gode psyken hennes og ende opp med ett nytt problem at jeg ikke kan få sagt det. Men, jeg kan ikke overbeskytte henne heller... Får heller satse på at ho herdes med erfaringene:-)

I dag har jeg forøvrig funnet noe ho syntes var fantastisk godt... Krokanis... Den som har ide til hvordan en skal få servert det som fornuftig godbit, må bare melde fra.-) Kanskje jeg bare skal la den smelte også ha den inn i ei sprøyte og sprøyte det inn i munnen hennes?

Ingen kommentarer: