Dagens trening

I dag har vi vært flinke og trent på leksa. Rett etter jobb startet vi med stimuluskontroll på dekk. Først tilbød ho fem frivillige dekker så begynte jeg å sette ord på øvelsen. Vi fulgte boka nøyaktig. Først fem ganger mens ho holdt på å dekke, så fem ganger rett før ho skulle til å dekke og til slutt sa jeg dekk fem ganger mens hun holdt på med noe annet og hun dekket 100% i alle tilfellene:-) Belønningen jeg brukte nå var ørret.

Fin dekk eller?

Når vi skulle gå tur og jeg satte meg i trappa for å ta på meg skoene, kom ho som vanlig for å gi meg et ordentlig godt tungekyss. Når jeg da sa dekk, så la ho seg pladask ned!!! så gikk vi en begivenhetsløs tur der vi møtte hverken folk eller fe.... Men vi trente litt på innsitt og start fra innsitt på turen.
Etter middag hadde vi ei ny treningsøkt. Først hadde vi ei økt med frivillig atferd, da trente vi dekk, innsitt, rygging og stå. Så trente vi stimuluskontroll på innsitt, sitt og dekk. Ho var med hele tiden og var ganske vill etter godbitene som var seibiff :-). Etter at jeg hadde avsluttet treningen, kom ho og tilbød mange forskjellige øvelser i håp om å få meg opp fra sofaen igjen:-)
Det har vært skikkelig gøy å trene i dag, ho har vært med hele veien og gir nå tydelige hint om at ho har lyst til å trene mer. Jeg vet at jeg egentlig har trent altfor mye med henne i dag, men vi har kost oss begge to!

Til slutt har jeg klippet klør og snute samt finpusset litt på føttene hennes. Håpet er at all pelsen skal bli gjevn og fin snart.

1 kommentar:

Simen sa...

Nå er det på tide og blogge litt! :)