Hundeeierskolen, søndag

Teorien søndagen gikk på medisinering og pelsstell. Det som overrasker meg mest med hele hundeeierskolen er nivået på foreleserene, det er høyt! Alle klarer å gjøre sine forelesninger skikkelig spennende og interessant. Det er liksom ingenting av teorien som blir kjedelig og det er godt gjort på ett såpass omfattende kurs. Jeg ville gjerne ha hatt mer praksis på utdanningen, men jeg ville ikke ha hatt mindre teori...
Første praksis skulle vi shape frem dekk på ett teppe. Det gikk helt supert:-)


Etterpå var det egentrening, da trente jeg på hopp med signalkontroll. Ikke dårlig eller?

Til slutt var trening til veterinær besøk og egensjekk av hunden. Zelante var demohund og hadde ingenting imot å bli "klådd på", i allefall ikke så lenge det stod leverpostei på menyen!

Jeg tror likevel at høydepunktet for Zelante var lunchen på søndag. Da fikk ho løpe og leke sammen med Tilia og de koste seg skikkelig.


Alt i alt var det ei topp helg og demotivasjonen etter helg nummer fem er borte vekk! I dag har vi bare gått en liten tur og kost oss og Zelante ler godt av at ho har lurt meg til å tro at ho ikke vil trene noe særlig med meg....

Ingen kommentarer: