Oppdatering

Det har blitt forholdsvis lite trening i det siste, jeg har vært altfor trøtt og sliten. I dag var vi imidlertid hos Erna og Rune for å trene sammen med de. I starten så det veldig dårlig ut, Zelante var ikke på nett i det hele tatt. Ho var fullstendig fjern og bare spyttet ut godbitene... Etter ei lita stund snudde det fullstendig, plutselig var ho helt med. Da var jeg nøye på å bare trene i to minutter også fikk ho lengere pauser. I pausene fikk ho springe løs og leke med de andre hundene. Vi trente mye kontakt, stopp og innsitt. Ho ble egentlig bare mer og mer med i løpet av treningen og jeg fikk en skikkelig opptur:-).

Hjemme hadde vi kylling til middag og Zelante var fortsatt i treningsmodus så ho fikk restene. Først startet vi med status på flyt;
Dekk - 10
Sitt - 11
Innsitt - 8

Vi avsluttet med ei økt der jeg klikket og belønnet for alt Zelante måtte finne på å gjøre, det virket som om ho ble veldig giret av den økten. Lenge etter at vi var tomme for godbiter forsøkte ho å få meg opp av sofaen for å trene mer:-). Nå ligger ho nedfor beina mine og sover og jeg synes at jeg har verdens flinkeste hund .-)

Forsterkning i dag var stekt karbonadedeig og kylling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hun er nå jammen rar, hun der hunden din :-)

Blir lite trening på oss også for tiden, og når vi drar på ferie kommer vi til å konsentrere oss om spor, siden det er det vi skal ha praksis i den helga... :-)


God sommer videre!