Superforsterkning

I dag hadde vi favorittmiddagen til Zelante - pannekaker! Etter middag har vi trent litt - eller egentlig mye. Vi startet med burleken og det gikk som en drøm. Vi kom så langt at jeg kan kaste godbiter fremfor buret og leke med favorittleken uten at hun kom ut:-). Så tok vi ei økt med boksen. Nå vet jeg hvordan en portugisisk vannhund som stepper ser ut... Ho forstod ganske raskt at ho skulle ha to bein opp i boksen. Enten to fremme eller to bak. Når jeg drøyde klikket, vekslet hun mellom å ha frembeina opp i boksen og å ha bakbeina opp i. Jo lenger jeg drøyde klikket, jo fortere vekslet hun mellom hvilke bein ho hadde oppi. Til slutt gikk det så fort at ho veltet boksen og stod opp på kanten av den, kjempestolt og bare ventet på klikk og jackpot... Før eller senere forstår hun vel at alle fire beina skal være oppi samtidig, ikke etter hverandre:-) ?

Vi hadde også ei økt ala 101 ting å gjøre med en boks, bare at jeg klikket for alt hun ikke repeterte. Ho er blitt skikkelig kreativ, ho er også blitt flink til å kombinere de øvelsene hun kan. Den beste var at hun la seg på ryggen og holdt seg for øynene med fremlabbene. Det skal vi øve mer på slik at det kommer inn i triksene våre. Ho gikk også tre skritt på bare bakbeina, uten noen form for støtte. Ellers gikk det mye i kjente triks og øvelser.

Nå mens jeg sitter her forsøker hun å fortelle meg at hun er veldig sulten. Ikke på Royal Canin som hun har fått i matskålen sin, men på restene av pannekakene som står på kjøkkenet i påvente av at vi skal trene i morgen. (Men det kan kanskje se ut til at det blir en liten økt til i dag...).

Forøvrig har Zelante startet med noe som jeg ikke er så glad for. I går når hun kom for å sitte på fanget, med en snute full i kattesand, forstod jeg at tiden der Zelante ikke bryr seg om kattesanden er forbi:-( Nå må jeg finne på noe lurt slik at den kan bli stengt inne for Zelante men ikke for Kitti.

Ingen kommentarer: