Hjelp, hva har jeg gjort.....

Forrige onsdag på kurset, fortalte jeg kurselevene at; "på tirsdager trener jeg min hund, det er bare koselig om dere kommer...." Resultatet var at i dag kom flere kurselever for å være med å trene (og se på meg og Zelante:-)) Fikk jeg prestasjonsangst, eller fikk jeg prestasjonsangst....

Jeg har iallfall funnet ut at nå MÅ jeg trene og det at kurselvene kommer for å være med å trene og kanskje se litt på er god motivasjon for meg. Egentlig så ble det ganske gøy.

Zelante og jeg trente mye på kontakt i dag, der var mange hunder hun ikke hadde møtt før. Ho ville fryktelig gjerne hilse, men fikk ikke lov. Belønningen varierte mellom godbit (kjøttkake med hvitløkspulver...) og lek. Ho var faktisk kjempeivrig på å leke. Når jeg gjemte leken, kom ho med mye frivillig atferd. Ho tok til og med frivillige dekker i sørpa! Jeg er kjempefornøyd. Jeg fikk folk hun ikke hadde møtt før til å håndtere henne og å ta tannsjekk. Vi trente også litt på stimuluskontroll på sitt, dekk og sittopp. Der må jeg skjerpe meg. Har litt lett for å gi "ordren" selv om Zelante ikke har kontakt med meg. Det er mislykket nesten hver eneste gang, selvsagt.....

Jeg har fortalt kurselevene at jeg trener fast der på tirsdagene, nå må jeg bare holde det - og sist men ikke minst så MÅ jeg trene Zelante innimellom slik at de ser at vi har fremgang. Det var det derre med liv og lære..... I dag tror jeg faktisk at med hensyn til min treningsmotivasjon, så var det lurt av meg å fortelle kurselevene at jeg er der.... Ingenting er som bittelittegranne indre press.... :-)

Er ho ikke fin i den nye dressen sin vel? Bare jeg nå finner noen "sko" som ho ikke mister hver gang. Det begynner å bli dyrt..... I begynnelsen var ho litt deppa når ho fikk den på. Jeg tror det var fordi den bråkte mer enn den gamle. Skepsisen varte ikke lenge, når vi kom ut lekte ho og koste seg og hadde helt glemt at ho hadde dressen på.


2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Ja, det er aldri dumt med press, nei jeg mener selvfølgelig motivasjon :-)
Her har vi blitt lovet ny rallykonkurranse i vår, så da har jeg plutselig noe å jobbe mot igjen :-)
Hvis jeg klarer ... NÅR jeg klarer det opprykket også, så kan jeg jobbe mot å bli rallydommer, og da kan jeg også arrangere konkurranser på slutten av kurs. Juhu!

Og det er såååå kjekt når du oppdaterer bloggen! :-)

Britt og Zelante sa...

Og det er enda kjekkere å få kommentarer!!!!

Gleder meg veldig til du har fått opprykk og skal bli dommer. Du er vel ikke en upartisk dommer når noen du kjenner har gått kurset og konkurrert....:-)