Terping....

Av og til er det kanskje rett og slett bare terping som skal til. Vi har trent mye stimuluskontroll i det siste og det er ikke tvil om at det er fremgang. Nå er det uhyre sjeldent at ho tar feil når ho får kommando "bakka". Jeg har kjørt 5 repetisjoner og "byttene" går veldig bra. Jeg tror at jeg fortsetter på samme måten en dag eller to til før vi går videre....

Det vi har trent på er;
slalåm
påplass
dekk
sitt
bamse
flau
bakka

Neste trinn på servicehund opplæringen er "stå" og "potene opp". Potene opp har ho et naturtalent for, i allefall når det står mat på bordet og vi ikke er på kjøkkenet.... "Stå" har vi startet innlæringen på, men jeg har tenkt på prøve på "hoppstå" med tanke på evt LP1 - også er det den stimuluskontrollen da....

Ellers er det veldig tydelig at ho ikke er vant til at jeg er hjemme hele dagen, ho er helt rolig frem til klokka 4, da forventer ho at noe skal begynne å skje. Alt som skjer før den tid, er på mitt initiativ :-)

Ingen kommentarer: