Godt nytt år!

Jeg tror ikke Zelante er skuddredd. Når vi går tur i nærheten av skytebaner, reagerer hun ikke på skuddene i det hele tatt. Det samme gjelder dersom noe faller ned, eller det smeller fra eksosen på en moped eller bil når vi er ute og går tur. Ho kikker for å se hva som skjer, men det er også alt.

Likevel synes jeg at jeg det har vært mer reaksjon på henne når vi har vært ute og gått og noen har skutt opp raketter nå i romjulen. Ho har liksom kikket så veldig. Halen har falt litt ned og ho har logret mer usikkert.

Jeg startet derfor med å spille CD med rakettlyd hjemme hos oss, da reagerte hun med å legge seg inntil enten meg eller Ivar. Etterhvert som jeg hadde spilt den mange nok ganger, så sluttet hun å reagere på den. Likevel var jeg bekymret for nyttårsaftenen. Vi bor midt i et boligfelt og det pleier å være MYE raketter rundt oss. Det er ingen plasser i huset heller som vi kan være på som er stillere en andre, fordi rakettene er rundt på alle sider.

På formiddagen i går kokte jeg lever, etter at den var kokt skar jeg den opp i småbiter og tørket den litt i ovnen.



Det er best å passe på godbitene, kanskje Kitti tar de.......



Når kvelden kom og rakettene startet alt i sekstida, så begynte Zelante å bjeffe (ho bjeffer så og si aldri). Neste gang det kom en rakett var jeg mer forberedt og før hun fikk bjeffet hadde jeg gitt henne en leverbit. Slik fortsatte det utover kvelden. Hver gang det kom en rakett, fikk ho lever. Etterhvert begynte ho å logre når ho hørte raketten. Om ho ikke var i nærheten av meg, så kom ho i full fart for å få godbiten. Klokka fem på tolv satte vi musikk på stereoen (VAMP), og Zelante og jeg satt og koste oss med god musikk og gode godbiter inn i det nye året. Ho kikket litt når de værste "bombene" smalt, men var rask til å logre og se etter leverbiten :-). Heldigvis hadde jeg kokt over et kilo lever, for rakettene startet i sekstiden om kvelden og var slutt kvart på ett..... I perioden fra tolv til halv ett var det skikkelig intensivt. Og, det smeller godt innimellom fjellene her!

Kvelden gikk mye bedre en forventet, og jeg tror Zelante så på det som en av sine beste :-) Tenk å få spise så mye lever :-)

Dersom valpene kommer som planlagt er de leveringsklare i november. Mens jeg har de her hjemme skal jeg spille rakettlyd CD-en til de også skal alle valpekjøperne få med seg en CD hjem slik at de kan fortsette tilvenningen frem til nyttårsaftenen.

Ingen kommentarer: