Jula fra Zelante sitt ståsted

Heihå, nå har vi feiret jul igjen :-) Det er deilig altså. Jeg har selskap hele dagene, mange som klapper og koser med meg og sist men ikke minst.... Mye god mat! Mat ja.... Det er et problem med maten - det er så fryktelig mye jobb! Kan du tenke deg, når jeg endelig skal få noe godt - så blander Britt det sammen med foret mitt. HALLO! En gjør ikke det, kunne noen mennesker ha tenkt seg å blande pinnekjøtt med spekesild for eksempel? Det tror ikke jeg! Derfor blir det fryktelig mye jobb med maten i jula. Jeg må nemlig vaske maten min. Jeg må plukke opp en og en forbit, slikke av det gode, legge foret på gulvet også videre til neste. Etter at jeg har spist ser det slik ut.....


Kan dere tenke dere hvor mye jobb det er å få spist? Jeg er helt utslitt etterpå. Heldigvis fikk jeg nytt teppe til jul som jeg kunne ligge og slappe av på. På det er bare mitt, Kitti har ikke lov til å ligge på det - deilig!


Jeg fikk en sau også til jul, det hadde jeg ønsket meg. Men, jeg ønsket meg en levende sau! Britt hadde kjøpt en kosesau - neste år må jeg huske å være mer tydelig i ønskene mine.

Nå gleder jeg meg til hyttårsaften. Da skal vi nemlig være hos farmor. Ho er ikke så god på å huske hvor kjøleskapet er, når jeg viser det til henne - da blir ho skikkelig glad og åpner det og finner noe godt til meg som belønning. Mye enklere en å måtte vakse alt foret mitt. Også har hun så god bløtkake - bare jeg får noen minutter for meg selv så jeg får smakt litt..... Mhm - jeg gleder meg til nyttårsaften :-)

2 kommentarer:

Ruth sa...

For ett hundeliv. det var ikke dumt det der med spekesild og pinnekjøtt, skal vi prøve? Tipper Zelante får "bare" pinnekjøtt da. Også fint teppe som hun hadde fått:) Men tror du farmor har bløtkake iår da, hun har vel lært vil jeg tro.

Britt og Zelante sa...

Ho har nok bløtkake - men jeg har en mistanke om at den blir låst inne :-P