Forsikring

Nå har jeg byttet forsikring på Zelante - til avlsforsikring. Det betyr at valpene er forsikret mot skjulte feil og mangler. Fikk papirene i posten i dag og har litt å lese gjennom nå.....

Jeg håper virkelig at jeg aldri får bruk for den forsikringen, men om uhellet skulle være ute, så er jeg sikret å kunne hjelpe valpekjøperne økonomisk. Men, det gjelder bare "skjulte feil og mangler", resterende forsikring må valpekjøperne selv ta seg av.

Tidligere har jeg alltid sagt at hundeforsikring er den eneste forsikringen jeg har hatt som har lønnt seg - men det gjelder ikke lenger. Jeg har enda ikke hatt behov for å bruke forsikringen på Zelante - bank i bordet!

Tenk å ha hatt seks hunder - og bare den ene har ikke vært syk de første to og et halvt årene.... Det er litt å tenke på når en skal velge både rase og oppdretter!

Ingen kommentarer: