Skitur

I dag har vi vært på lang skitur - nesten tre timer :-). Jammen er det god hjelp å få i motbakkene! Zelante er blitt skikkelig flink til å trekke - ekstra flink når Ivar går forran oss ;-) Vi gikke helt opp til Oddavarden og Zelante storkoste seg.

Jeg hadde hverken potesokker eller dress på Zelante i dag og det gikk helt fint. Pelsen under potene blir holdt svært kort nå om vinteren, det hjelper. Men, sokkene lå i lomma mi i tilfelle vi skulle få bruk for de.

Vi gikk i godt over to timer, mesteparten av tida i motbakker.

Selv etter å ha mer eller mindre dradd meg i mer en to timer, viser ikke Zelante tegn til å bli trøtt eller lei. Til og med nedover bakkene trekker ho voldsomt - noe som gjør det dobbelt så tungt for meg å ploge..... Jeg blir stadig imponert over styrken i den lille kroppen, ho veier tross alt bare 20 kg!
Det har gått bra uten uhell av noe slag, vi har bare kost oss :-)

Behovet for kontroll på høyre og venstre har meldt seg, det får vi trene på til neste gang :-)

2 kommentarer:

Unni sa...

Flott ekvipasje! Skal sei portis er ein anvendeleg rase, det er ikkje mykje den ikkje kan takle. Klarer du å lære henne forskjellen på høgre og venstre, er ho flinkare enn enkelte eg kjenner.... ;-)

Britt og Zelante sa...

Jeg har tenkt å gi henne ei klokke slik at hun kan se hvilken fot den er festet på - da vet hun at det er venstre;-) Det er mitt triks :-D