To uker

Nå er det gått to uker. Tror Zelante begynner å føle seg litt beglodd ;-)
Ho er fremdeles veldig trøtt, i tillegg er ho vesentlig mindre intresset i å leke med andre hunder. Hilse på er OK, men leke det vil hun ikke. Til og med Tony har hun takket nei til å leke med. Ho er ikke like flink til å "hjelpe" til med pakkingen lenger heller, men finner seg i stedet en strategisk plass og ligger der og slumrer mens vi jobber.

Kosingen hennes har virkelig nådd nye dimensjoner. Normalt går hun fint bort til gjestene våre, gjerne med ett kosedyr i munnen og står og logrer mens hun "spør fint", "kan ikke du kose med meg?". Det gjør hun ikke lenger. Hun går rett bort til gjestene og setter seg på de! :-D Det er ikke lenger ett valg - de SKAL kose med henne - og det er ikke Zelante som blir først lei.....

Onsdag kveld oppdagde jeg at pattene er blitt større enn normalt og rosa :-) Om kvelden, etter at jeg hadde lagt meg, begynte jeg å tenke på det. Plutselig så ble alt så mye mer virkelig og alle sommerfuglene som noen gang har bodd i magen min lettet på en gang......

Dessverre så er det slik med hunder at pga progrestronnivå så får de fleste tispene falsk drektighet i større eller mindre grad. Så alle de positive tegnene vi ser mht drektighet, kan være tegn på falsk drektighet. Vi er i det minste kommet halveis i tida til vi kan ta ultralyd - og det er bra. Nå er det ikke lenger spørsmål om vi skal ta ultralyd - bare om jeg orker å vente så lenge at vi får ett sikkert svar! Dessverre er det ikke mulig å ta UL i Odda (sjekket i dag) så da må vi nok en tur enten til Haugesund eller Bergen for å få bekreftet om det er valper der eller ikke.....

1 kommentar:

Cecilie sa...

Så utruleg spennande, trudde aldri eg skulle glede meg sånn til en hunde ultralyd :-) Du får det til å bli så spennade, må berre seie at du er veldig flink å skrive. Blir heilt fengsla rett og slett.