Fem uker på vei

I går var Zelante fem uker på vei. Ho er ikke lenger like daff som det ho var tidligere, men ho er heller ikke interessert i lek. Når vi er på tur - så går ho bokstavelig talt på tur, det er veldig lite løping og leking med henne. Om andre hunder maser (av typen dytte i skuldra, slå på henne med potene osv...) veldig på henne for å få henne til å leke , sier ho klart i fra at det vil ho ikke.

Ho er blitt helt ekstremt kosesyk. Ofte når jeg ligger på sofaen og leser bruker jeg Z som "hodepute", normalt ligger ho i ro i ti minutter, så er ho lei. Nå ligger ho i ro like lenge som jeg ligger.... Med en gang jeg setter meg ned på gulvet eller andre plasser det passer fint å legge seg på fanget mitt, kommer ho og legger seg på fanget mitt - og der ligger ho så lenge jeg sitter i ro :-)
Jeg har klippet henne ned, slik at det ikke skal bli så mye jobb med pelsen hennes i perioden mens vi har valper.

Det var ei periode Z spiste veldig lite, det har gått over og nå spiser ho normalt. Ho får valpefôr. Hva ho ellers liker, varierer fra dag til dag.....
For tiden spiser ho ikke laks, vafler, pannekaker, svinekjøtt eller leverpostei. Det er nesten som om ho "vemmes" når jeg tilbyr henne de tidligere favorittene hennes. I stedet står kylling, kalkun og høns veldig høyt oppe på lista over ting som er gode. Ho synes også lever er veldig godt, men det skal ho jo ikke ha så mye av så det er kraftig begrenset nå for tiden.
Magen har vokst og en ser tydelig at ho er drektig. Pattene er blitt skikkelig store og juret har så vidt begynt å vokse. Bildet viser magen, fem uker på vei.

Ingen kommentarer: