Første gang

Når ting skal skje for første gang er det så mye usikkerhet. Hva er normalt - og hva er unormalt? Hvor lang tid tar ting? Har jeg tid til å gå på do? Dusje? Spise? Må vi sitte på valperommet hele dagen... Det er så mange spørsmål som dukker opp som det ikke står noe i bøkene om!


Temperaturen sank ytterligere i natt - for så å stige til over 37 grader igjen. Samtidig som tempen steig, så begynte ho å puste slik som damer som skal føde på TV puster. Da tenkte jeg at NÅ skjer det, og ringte jordmor Helene umiddelbart. Men.... Det var falsk alarm. Temperaturen sank igjen og alt roet seg og Zelante la seg til å sove så godt som ho ikke hadde gjort det hele natta.... Jeg fikk sove ett par timer. Det er akkurat så mye at jeg føler det som om jeg har sovet hele natta..... Lurer på om det er litt spenning ute og går....

Nå har Zelante spist litt. Ho har ikke villet drikke styrkedrikken som jeg lagde til henne. Men, har spist litt hønsekjøtt og drukket litt vann. Ho har vært ute på do og det virker som at ho er i rimelig god form. Magen er diger! Tror den har vokst siden i går, den har i allefall forandret veldig fasong!



Ingen kommentarer: