Siste dag på dagkennelen for denne gang

To år på rad nå, har Zelante gått på Stend dagkennel en til to ganger i uken. Det har vært et kjempeflott tiltak og Zelante har stortrivdes. De morgenene ho skal være med er ho bare SÅ glad. Ho vet ikke helt hvordan ho skal komme seg fort nok ut av bilen - for ikke å snakke om å klare å gå / løpe fort nok ned til resepsjonen der jeg leverer henne. Nå er det slutt for denne gang, elevene skal på klassetur til Bosnia for å se hvordan hundene blir trent der og etterpå skal de ha eksamen....

Det som elevene vet, men som Zelante ikke vet er at elevene skal få følge Zelante, drektigheten hennes og etter hvert valpene når de kommer. For elevene er det spennende, for meg og Zelante er det veldig koselig. Forrige kull var på skolen og hilste på elevene som gikk der da, samt på en minigris og en hest. Det var ren suksess og vi håper å få gjenta det i år.

Elevene merket godt at "noe var annerledes" med Zelante i går. Ho hadde slett ikke lyst til å gå noen lang tur. Men, å være inne og kose og spise godbiter - det hadde ho veldig lyst til :) I dagkennelen så har Zelante vært sammen med Ariel på tirsdagene og sammen med Athene på onsdagene - tror de alle tre har likt å få møte hverandre så jevnlig. På kennelen synes de det har vært moro å ha mor og barn sammen, men det har av og til vært litt vanskelig å se forskjell. Et par ganger har de spurt meg om jeg har fått riktig hund når jeg har kommet og hentet. Og det har jeg, hver gang :)

Zelante fikk avskjedsgave fra elevene i dag, det syntes vi var veldig koselig begge to!

Når det gjelder drektigheten til Zelante, så er det nå gått ei og ei halv uke. Dersom ho er blitt drektig (som jeg altså tror ho er) så er eggene blitt befruktet, eggedelingen har startet i egglederne og fosteret består av 16 celler (hver). (Må innrømme at jeg lurer litt på hvem som har talt....) Tenk så smått og lite - om bare noen uker skal det komme ut som små nydelige valper som er klare til å starte livet.... Det var nesten ufattelig å se valpene hvor fort de vokste på forrige kull. Enda mer uvirkelig er det å tenke på hvor knøttsmå de er nå og hvor "store" de skal bli før de blir født.

Nyfødte Aqua de Zelante valper.
 Samme gjeng syv og ei halv uke senere...

Ingen kommentarer: