5 uker

Nå begynner jeg virkelig å se på Zelante at det er valper på vei. Ho vokser omkretsen rundt magen har økt med 3,5cm - og det er ikke maten som gjør det.... 
Ho får valpefòr på samme måte som sist, men siden jeg synes ho spiser litt lite så krydrer jeg det med Hill's boksemat for valper fra dyrlegen. Da spiser ho mer, men fortsatt ikke mye. Aller helst vil ho ha bare godbiter, men ho trenger litt variert kost selv om ho kanskje ikke helt forstår det selv. Ho er ikke like kresen på maten som ho var sist. Denne gangen skiller ho mest mellom godbiter og mat...
Formen er fin og ho virker veldig lykkelig. Kanskje ho forstår bedre hva som holder på å skje denne gangen enn det ho gjorde sist? Ikke godt å si, jeg ønsker virkelig at jeg kunne ha snakket med henne hatt en samtale om både det ene og det andre.....
Når vi hadde valpene sist, ville ho ikke "gå på do" i nærheten av huset eller stiene der vi vanligvis går. Det har ho begynt med allerede. Vi må gå ganske mye lenger vekk fra huset før ho gjør noe som helst enn det som er normalt.
Ho er også blitt mye mer bestemt med tanke på når ho vil gå på tur og hvor. Litt regn er greit, mye regn - da nekter ho rett og slett å gå. Selv med regndekken. Når vi er ute og går, kan ho plutselig finne ut at ho vil gå en bestemt vei. Da står ho helt stiv og bare venter på at jeg skal følge henne dit ho vil.... Må innrømme at jeg synes det er litt morsomt og at jeg stort sett lar henne bestemme når ho har behov for det. Regner med at alt kommer tilbake til normalen etter hvert.
Ho er blitt mye mer opptatt av kosedyrene sine enn det ho normalt er. Har alltid minst ett rundt seg der ho er og ho passer alltid på at et par får være med i senga når ho skal legge seg.
Også er ho kosete.... Jo nærmere ho kan ligge meg jo bedre er det - og å stå opp uten å få kost magen først, det er rett og slett helt utenkelig!

Ingen kommentarer: