Den vordende mammaen

Zelante har det bare bra. Første to ukene etter parringen spiste ho mye og ho var normalt aktiv. Nå de  siste dagene har ho spist veldig lite, aller helst vil ho bare ha godbiter og ho er blitt mye trøttere enn normalt. Når vi sitter i sofaen, er den eneste måten  å komme så nærme meg som ho har lyst til å sette seg på meg også bare skli ned på sida og dermed ligge tett-tett inntil meg. Dersom jeg flytter meg en millimeter vekk - så ser ho bebreidende på meg og lurer på hvorfor jeg ikke bare kan sitte i ro og kose.
Ho har ikke lyst til å gå morgenturer, ho virker ikke kvalm - men ho har heller ikke lyst til å gå tur. Når vi kommer inn igjen, er ho enda mer ivrig til å komme inn på rommet sitt enn vanlig.
Nå får ho valpefôr til mat, det er for å sikre at ho får all den næringen ho trenger. Spesielt viktig er det i denne perioden når ho spiser litt lite.
Pattene har vokst og er blitt store, rosa og fine.
Som jeg nevnte i går er fosterposene nå ca 1x1,5cm. Det vi kunne se i går var hjerteslagene, navlestrengen og morkaka. Den kommende uka begynner fostrene å utvikle seg til små valper. Beina kommer til å begynne å utvikle seg, det samme med ører, ørelapper og øyne. Fosterposene kommer til å omtrent doble størrelsen sin....
Forrige uke fikk Zelante være med på fotoshoot i Os fotoklubb, her er ett av bildene jeg tok av henne. Jeg synes at dette bildet viser hele "sjelen" til Zelante. For meg er det bildet av Zelante akkurat slik som ho er.

Ingen kommentarer: