Erfaring

Jeg er utrolig glad for at jeg har bloggen og andre notater fra forrige gang Zelante hadde valpekull. Hver gang jeg lurer på noe, så bare kikker jeg der også ser jeg at vi har opplevd nøyaktig det samme før. Ho har vært trøtt og veldig kosete. Har variabel appetitt og bryr seg ikke så mye om andre enn meg. Det er greit nok å gå turer når det ikke hagler, regner eller blåser - ikke akkurat så lett å få til de turene nå for tida. Dermed blir det mange små turer ut med en gang det er litt opplett, så går vi inn igjen når regnet kommer ;) Den siste uka har ho likt bedre å sitte og se ut, enn å gå ut....


Bildet er fra julebesøk ho "bestemor" - da var det heller ikke noe til turvær......
De siste dagene har ho blitt litt mer ivrig på å gå tur igjen. Ho har lyst ut og viser at hp synes det er kjekt å være ute, men ho bryr seg lite om vennene sine -går mer i sin egen verden og snuser og funderer. Det siste nye ho er begynt med er å gå rett på badet når vi kommer hjem fra tur, det gjør ho uansett hvor liten tur vi har vært på og uansett om ho trenger en dusj eller ikke. Ho går rett inn. hopper i badekaret og venter på en liten vask :)
Jeg har ikke notert meg noe om pelsen hennes fra sist gang ho var drektig. Jeg husker heller ikke om jeg la merke til noe spesielt.... Nå er den blitt så fin, skikkelig skinnende sort, ekstra myk -rett og slett skikkelig flott!
Denne uka kommer øyenlokk og anlegg for værhår til å dannes. Ørelappene fortsetter å vokse og de ytre kjønnsorganene begynner å utvikles. Labbene begynner også å utvikle seg og tredeputene begynner så smått å formes.
Zelante elsker normalt at jeg koser med magen hennes. Normalt vil jeg tro at på en skala fra 1 - 10 der 10 er best, så er det å bli kost på magen minst en god 9er. Nå har vi stigning fra den 9eren og mist opp på en 12-13 eller noe i den dur... Når ho ligger på gulvet ved siden av sofaen, ligger ho og dytter i meg - helt til jeg koser med magen hennes - da er alt greit :) Og, om det blir som sist - så kommer ho nok til å like det enda bedre etter hvert..... Her er det bare å gjøre seg klar :)
Jeg skulle så gjerne visst om Zelante forstår hva som skjer... Kjenner ho det igjen fra sist og klarer ho å forbinde det med valpene? Ho virker i allefall veldig lykkelig, selv til Zelante å være.... Gullet mitt!

Ingen kommentarer: