JIPPI

I kveld har vi trent på svenskeinngang med stimuluskontroll. jeg var flink :-) Vi hadde tre kjappe etter hverandre og så gav vi oss. Etterpå koste vi oss litt med slalåm. Vi trente med variabel forsterkning. Av og til fikk ho klikk og godbit for hvert skritt jeg gikk, andre ganger tok jeg to eller tre skritt.

Til slutt gikk vi i hagen for å leke, da startet hun med å ta åttetall mellom beina mine! Tror nok det var hennes variant av slalåm når jeg stod i ro. Ho pressa hodet mellom beina mine til jeg flyttet det ene nok slik at ho kom seg i mellom.

Vi lekte med ball, og plutselig la ho seg i en perfekt dekk!!! Jeg hadde selvdagt glemt klikkeren inne men fikk rost og kost såpass mye at jeg tror ho forstod poenget, i allefall tilbød ho en perfekt dekk til! Nå er nok den bøygen over. Hittil er det bare froskestilling (med bakbeina rett bak) eller liggende godt på skinka ho har kommet med når jeg har forsøkt å få til noe som ligner en dekk..... Ikke hadde jeg med klikker og ikke hadde jeg med fotoapparat, skikkelig irriterende.

Svinesteik egner seg tydeligvis godt som belønning denne uka!

Ingen kommentarer: