Slalåm

Lørdag var vi i Bergen på båtmesse og diverse båtbutikker for å få kjøpt nødvendig utstyr til vi skal hente båten vår i April. På vei hjem ble Zelante luftet på fergekaien som vanlig. Der lærte jeg at; ung jente i flagrende klær som turner i regnet, det er farlig det! For første gang bjeffet Zelante på ett menneske, og ho fikk belønning for strevet, jenta gikk inn i bilen (jeg tror det var pga det voldsomme regnet, Zelante tror det var hun som var flink og jagde henne bort). Lurer på hvordan jeg skal få trent på den situasjonen... Ho har møtt mange med flagrende klær, det er nok kombinasjonen av alt som gjorde at hun reagerte.... Må nok få noen som ho ikke kjenner til å turne for oss i flagrende klær mens regnet pøser ned.

I dag er det ingen hos oss som har lurt på om Zelante er FOR rolig :-). Ho startet dagen med å gå opp på stuebordet (med alle fire beina, ja) for å sjekke om smulene som var på fatet som stod der var gode. Det var de! Når jeg oppdagde hva hun holdt på med, beholdt jeg for engang skyld fornuften, i stedet for å løpe etter fotoapparatet, var det ei som fort forsvant ned fra bordet! Nå må jeg bare ta ett skikkelig tak angående stjeling.... Utpå dagen gikk vi tur. Vi var en god time i skogen, i skikkelig dårlig vær. Der oppdagde jeg en negativ ting med portisen, når pelsen er våt, suger den til seg alt som ligger på bakken i skogen, barnåler, små grener... Alt satte seg skikkelig fast i pelsen. Håper det blir bedre når voksenpelsen kommer. I skogen trente vi slalåm. Forsterkning var kong i tau (i dag var det super forsterkning), når jeg ville ha kongen for meg selv, ble den byttet i leverpostei. Det fungerte faktisk kjempefint! Har ikke sett henne leke så entusiastisk med kongen før, håper den begynner å komme høyt opp på lista hennes over det som er gjøy å leke med. Jeg kan nå gå fire skritt før ho får forsterkningen! Må prøve å få tatt video av det en gang..... Ellers var det som vanlig innkalling, på plass og sitt..

Etter skogen var det badeseanse.Først badet og fønet jeg Zelante slik at ho ble skikkelig fin. Så dusjet jeg selv og...... Zelante.... Ho ble bare fønet en gang!

Jeg er litt nervøs mht hundeeierskolen neste helg. Jeg har trent mye, men har fått trent altfor lite med forstyrrelser! Og treningen har ikke vært så strukturert som den burde....

Ingen kommentarer: