Hva jeg har gjort på i det siste....

Rett etter kurset reiste jeg til Sunde og leverte Zelante hos Erna og Rune som skulle passe henne mens jeg reiste til Danmark for å hente seilbåt!!! Når Z var avlevert var det rett hjem for å pakke ut av bilen også pakke inni bilen...
Mandag morgen tok vi båten til Danmark og Tirsdag morgen var vi i Mou og fikk den nye båten vår!

Bavaria 31
Det var en utrolig deilig følelse å kaste loss med retning skagen i strålende sol onsdag 9. April. Vi brukte ca seks timer til Skagen mesteparten av veien gikk vi for motor for enten var det vindstille, eller så var det motvind(er det for mye å be om litt passelig sterk vind, i riktig retning?)

Torsdagen ble tilbrakt i Skagen, litt shopping og ellers ordning i båten før vi på fredagen la over Skagerak til Kristiansand. Første delen av turen hadde vi kjempevær, resten var det skikkelig dårlig. Vi kom til Krisitansand i halvtolv tida om natta i sludd og liten kuling. Da er det ikke noe kos når en ikke finner gjestebrygga! Vi fant ei kai og la oss til der. Den kaia var nok ikke beregnet på at noen skulle ligge der om natta og båten lå og slå i kaia hele natta. Klokka halv seks (sikker på at ingen tror det, men det er helt sant) holdt vi ikke ut lenger og reiste videre til Mandal. Slik gikk det slag i slag til vi fredag 18 April kom hjem til Husnes med båten.

Erna kom med Zelante. Så kan dere lure på hvem som var skuffet når ho synes at kombinasjonen meg med solbriller, gul flytedress og flytebrygge var kjempeskummelt og ho ville ikke hilse på meg :-(. Vi gikk på land og da ble alt mye bedre!

Tida kom for at vannhunden skulle få teste båten sin. På med flytevest og rett ombord.

Jeg tror ho er ganske fornøyd med kjøpet vårt!

Helga har vi tilbrakt i båten. Zelante synes det er veldig praktisk at bordet i cocpiten har en slik høyde at ho slipper å hoppe opp for å stjele noe... Det meste spiselige på bordet, synes ho er veldig godt!
Ho har lært seg å hoppe ombord i båten selv, men på land må jeg foreløpig løfte henne. Tenker at ho lærer seg å hoppe dit også til slutt. Ho likte nok seilbåten bedre enn gummijolla, men øvelse gjør mester, så det kommer seg nok etterhvert det også.
For at ho skal kunne bevege seg fritt rundt på båten når vi er ute i åpen sjø, har jeg tenkt å kjøpe barnesokker med antiskli underlag til henne og sy på borrelås slik at jeg kan feste de rundt poten. Det må vel være lurt?
I morgen skal jeg fortelle om treningen vi har hatt i dag, den var super!!!

Ingen kommentarer: