Dagen i dag...

I dag var jeg flink og stod opp tidlig, det betyr at jeg var tidlig på jobb, og tidlig hjemme:-). Når jeg kom hjem fikk jeg først kost meg en times tid i sola før jeg lagde middag. Etter middag gikk vi og besøkte May Helen og Cita, vi hadde treningsavtale. Først fikk hundene leke ei stund i hagen mens vi satt og pratet. Så begynnte vi å trene. Da kom det store sjokket!! Zelante var megagiret! Vi trente en og en hund, viss jeg pratet med May eller av andre grunner kom for sent i gang når det var Z sin tur, hoppet ho opp og bet meg i overarmen... Med en gang jeg begynte å trene var ho helt med. Jeg har virkelig ikke sett henne ha slikt tempo før. Ho tilbød øvelser i kjempefart, ho hadde ingen problem med å veksle mellom øvelsene og når jeg til slutt trente signalkontroll hadde ho full kontroll. Ho tok ikke feil en eneste gang! Nå lurer jeg virkelig på hva som har skjedd. Godbitene var lever, ikke noe spesielt med andre ord. I morgen skal vi til Rosendal for å trene med Erna og Rune, jeg er skikkelig spent på om ho er like ivrig da.
Nå har vi vært i hagen og plantet blomster og vannet, og vi er begge klar for senga etter en travel men fin dag!

1 kommentar:

Simen sa...

Wow, gratulerer! Det er så gøy å lese når ting fungerer! =D

Angående "kikkerhundene" våres. Når Oliver ser på ting som han virkelig vil ha; hunder, mennesker, godbiter, luktflekker, fugler, katter osv - da står jeg helt stille og hjelper han overhode ikke.

Hvis jeg ikke vet hva han vil ha, hvis det virker som om han bare stirrer ut i luften, pleier jeg å bevege meg bort fra det han ser; rygger bakover eller noe.

Grunnen til at jeg gjør slik jeg gjør er fordi: hvis det er noe han vil ha, så får han jobbe for det! Han får ikke tilgang til det hvis han ikke jobber. Hvis han bare vil stirre, så kan jo det være at han faktisk bare vil stirre, og da bryter jeg av det slik at han ikke blir belønnet.

Om det er riktig? jeg aner ikke :P