Deilig:-)

Etter at jeg sluttet å tenke at jeg SKAL konkurrere med Zelante, men i stedet tenker at vi kan viss vi vil, så merker jeg at treningen er blitt så mye mer gøy. Vi har det ikke travelt med å nå målene våre. Zelante skal bo her i mange år og vi skal kose oss hele tiden. Når jeg er trøtt og sliten, så leker vi eller trener bare på tulleting. Er jeg opplagt og har mye overskudd så trener vi på fornuftige ting, som for eksempel på lekser.... Hovedpoenget er at vi koser oss, mye!

I kveld har vi trent på triks. Vi har hatt mye fart og moro i stua og triksene ble deretter:-) Men, vi har kost oss!
Triksene som hun i dag har tilbudt frivillig er;
- "spille død"
- rygge
- sitte bamse
- "være flau"
- slalåm
- åttetall
- vinke
- stå på to
- ligge på rygg

I tillegg snurrer hun vha fingertarget. Ho kryper frivillig, det har jeg tenkt å fange.

Med "Hot-target" går det såsomså. Har inne at ho velger en av to gjenstander. Har ikke introdusert den tredje gjenstanden enda. Burleken er det fryktelig lenge siden vi har trent på.

Etter kurset med Fanny og Thomas nå, må jeg jobbe mer med stimuluskontroll...

4.Februar starter vi med kurs. Det blir valpekurs og hverdagslydighet for voksne og valper over 7 mnd.

Ingen kommentarer: