Følelse av frihet......

Zelante som har vært så flink på innkalling er begynt å stikke av! Sist gang i dag... Vi var i skogen og ho lekte med en annen hund, plutselig bare la Zelante avgårde og borte var hun. Det fantes ikke reaksjon når jeg ropte på henne. Gikk i samme retning som hun løp og så snurten av henne i en hage - før hun fortsatte å løpe langs veien. Jeg tok bilen og kjørte i samme retning, men ikke tale om at jeg fant henne. Etter ca en halvtime så jeg henne løpende i en hage. Når ho så meg, så bråsnudde ho og løp i motsatt retning. Til slutt kom hun for å leke med den andre hunden som vi gikk tur med, da klarte vi å grabbe tak i henne....

Er det pytonalderen som gjør utslag? Jeg har ikke hatt en hund som har stukket av før, dette liker jeg ikke!! Nå blir det nyinntrening av innkalling - om ho noensinne får slippe fri igjen.... Det som er rart er at det ikke virker som om ho stikker etter noe spesiellt, ho stikker bare for å løpe? Noen som har opplevd noe lignende? Holder det med bare å terpe på innkalling? Er det alderen?

Ingen kommentarer: