Tårer og tenners gnissel:-)

I fjor på denne tid var vi elever på hundeeierskolen hos Fjellanger, Zelante var ca ett halvt år gammel. Omgjengelig å grei, lettlært - men ikke lett belønnet!! Ho ville ikke leke, i allefall ikke med meg eller andre folk. Og godbiter - de spyttet hun ut så fort de kom inn:-( Det hjalp lite enten det var biff eller lever.... Og pølser var det verste av det verste.... Og det var mye tårer og tenners gnissel... Det er ikke så lett å trene en hund som ikke lar seg forsterke, det er bare å prøve for de som vil!

Gradvis har ting endret seg. Den store forandringen kom når ho var ett år gammel. Da sluttet ho helt å spytte godbiter. Men, fremdeles var det mange ting ho ikke ville ha, som pølser.... Det utrolige har skjedd, ho er begynt å spise pølser også! Ho er faktisk blitt helt vill etter det! Nå er det faktisk ingenting av "normale" godbiter jeg kan tenke meg at ho IKKE spiser. Ho spiser ikke frukt og grønnsaker osv... Men, det er ikke så farlig. Ting har tatt litt tid med oss, men nå....:-)

Leken har også kommet seg mye og ho er betraktelig mindre opptatt av andre hunder enn det ho var tidligere. I dag møtte vi en dachs i ett kryss, jeg var helt uforberedt. Men, jeg kalte henne bare inn og ho gikk "fot" mens vi gikk rett bak dachsen. Belønningen, det var pølser! Tårene og tennene som gnisset, er gått over til ett stort glis:-)

Ingen kommentarer: