Litt av hvert :-)

Så fikk vi endelig tatt kontakt for å begynne med fast lydighetstrening - men de har sluttet for ferien.... De trener Agility, jeg tenker fremdeles på om jeg har lyst til å begynne med det. Vet liksom ikke helt. Tror det ligger for Zelante, men kanskje ikke for meg....

I helga hadde vi årets første seiltur. Det var utrolig deilig. Zelante syntes tydeligvis det samme. Når vi var ute for å klargjøre båten torsdag kveld, ville hun ikke bli med hjem :-)

Joda, ho ligger der nede mellom beina mine. Det var der ho lå i fjor også - bare at da var ho bittelitt mindre...

Fredag bar det på båten igjen og vi koste oss skikkelig alle sammen. Vi seilte til Godøysund, der er det mange flotte turstier. Vi gikk lange turer og Zelante fikk årets første bad. Ho vil ikke stupe enda - men svømmer skikkelig godt.

Idylliske Godøysund

Vi har heist seil og koser oss skikkelig!

I dag var vi ute og trente sammen med tre andre. Før de andre kom, trente vi litt på innsitt og fot. Jeg hadde med videokamera og filmet alt. Trodde jeg.... Jeg hadde klart å stille meg slik at det eneste som viste var jakka mi og toppen på hodet til Zelante. Må få tak i et stativ! Etter tre godbiter lekte jeg med henne. I begynnelsen gikk det veldig bra og hun var skikkelig giret. Men, etter ei stund ville ho ikke leke mer og for hver gang leken kom frem ble hun bare mer passiv. Når leken var borte - og hun fikk godbit belønning var ho med. Synd jeg ikke fikk med det jeg filmet. Kanskje jeg hadde sett hva som gjorde at det gikk så bra i starten og så dårlig på slutten?

Når de andre kom trente vi kontakt med forstyrrelser og dekk og bli. Det gikk bra alt sammen. Før treningen måtte jeg tine godbiter i full fart fordi det hadde jeg glemt. Mens jeg tinte de, måtte jeg hjelpe Ivar litt. Når jeg kom tilbake til kjøkkenet, var godbitene borte vekk og jeg måtte starte på nytt.... Ikke bare medførte det dobbel jobb, men også at Zelante ble mett på slutten av treningen.

Ingen kommentarer: