Løpetid

Jeg har ventet på løpetiden til Zelante ei stund nå og fredag 17.04.09 så jeg første bloddråpen. Mens jeg har ventet har jeg kikket og kikket og tatt papirtesten, ho vasket seg mye og "luktet løpetid" og hovnet opp, men jeg så aldri antydning til blod. Derfor antok jeg at løpetiden startet forrige fredag. Hadde regnet meg frem til dagen ho skulle stå og trodde jeg hadde full kontroll....

Torsdag skulle vi gå en tur sammen med en hanhund, vi trodde at vi hadde full kontroll. Med en gang jeg åpnet døra til buret, hoppet Zelante ut av bilen (det gjør ho normalt ALDRI). Jeg fanget henne i lufta :-) og fikk tatt på henne bandet før jeg satte henne ned på bakken. Med en gang ho fikk beina på bakken, snudde ho baken til hanhunden og slo halen til side for å si "hei, jeg er klar - ikke vær sann ei sinke da!" Her var det hverken snusing eller annen kurtisering på forhånd - forspiel hva er det? Hanhunden stakkar ble yr og glad - sikklet rant.... For å si det enkelt, det ble ingen tur den dagen! På hele tida ho har hatt løpetiden har jeg sett to bloddråper, resten har ho vasket bort selv. Har ikke hatt en hund som har vært så flink å vaske før jeg .-) Neste gang får jeg stole på slikking og lukt....

Ingen kommentarer: