Skrekkopplevelse!!

Zelante ligger i bur ved siden av senga mi. Om natta er buret stengt. Når vi skal stå opp, åpner jeg buret og ho kommer smygende ut for å kose mens jeg kler på meg. Men, ikke i dag. I dag bevgde ho seg ikke i det hele tatt når jeg åpnet buret. Jeg tok på henne, ingen reaksjon og øynene var igjen. Jeg snakket til henne - fortsatt ingen reaksjon - ikke den minste anntydning til logring. Sjekket pusten, og ho pustet... Så ville jeg sjekke slimhinnene og åpnet munnen... Da våknet jenta, såg skikkelig trøtt opp på meg og lurte på hva slags brutal vekking dette var... Ho stod opp og oppførte seg som normalt. Jeg har ikke kunne sett noe spesielt på henne i dag - og jeg har virkelig sett etter! Konklusjonen er vel at ho sov ekstra tungt. Det var utrolig ekkelt, jeg er ikke vant til at hundene ikke reagerer, ikke engang når jeg tok på henne..... Utrolig hvor mange tanker som kan virre rundt i hodet i løpet av sekunder. Tanker som alle er av typen katastrofetanker.... Jeg er bare så sinnsykt glad i det dyret....

2 kommentarer:

Shira, Victor og Therese sa...

Huff, skjønner godt du fekk panikk-følelse! Desse hundane er jo som barn for oss! Zelante sov nok bare særdeles godt ja, bra ho er frisk!:)

Kari Anne sa...

Huttetu, dette må ha vært en grusom opplevelse.. Jeg har hatt et par ikke fullt så ille med Joey i det siste, men han reagerer alltid med en gang jeg tar på ham..

Skjønner godt du ble forskrekket, ja!!