Dagens agility

I dag regnet det i bøtter og spann når vi skulle ha kurs. Basert på det, samt erfaringen fra sist - så håpte jeg i det lengste at kurset skulle bli avlyst, men den gang ei.....
Tror nok at instruktøren også syntes ting ble litt rotete sist. Denne gangen var bana satt opp på en plass og bilene ble stilt opp på en helt annen. Vi ble delt i grupper på to og to som jobbet med hver sine hinder. På den måten ble det ikke så mye "køståing" samt at de fleste hadde mer kontroll med hundene sine:-) Ingen tvil om at Zelante synes dette er gøy. I dag fikk ho ikke hilse på noen av de andre hundene, dersom noen nærmet seg, var jeg kjapp til å stoppe de. (Hvordor tror alle at ho er aggresiv mot andre hunder når jeg ikke vil la de hilse i tide og utide?). Zelante var godt konsentrert hele treningen og det synes jeg er veldig bra for hun er vant til å jobbe korte økter med pause. Her jobber de 45 min - pause 45 min. Ho stakk ikke av når ho var løs, men hadde seg noen "seiersrunder" i fullt firsprang før ho kom tilbake til meg. Jeg var godt fornøyd med at ho ikke løp bort til noen av de andre hundene, men returnerte rett tilbake til meg.
I dag var det gøy igjen. Selv om vi hadde trengt oss en tur i tørketrommelen etter at vi var ferdige.

Jeg har fått noe å tenke på.... Zelante har veldig lang pannelugg og bruker strikk. Jeg fikk spørsmål om hun får øyebetennelse dersom jeg ikke bruker strikk. Jeg svarte at ho har strikk både for å unngå øyebetennelse, men også for at hun skal se bedre. Da trodde de jeg tullet når jeg mente hun trengte strikk for å se bedre.... Jeg er helt sikker på at jeg ser forskjell på hvordan Zelante beveger seg i ulendt tereng om ho har strikk eller ikke.... Når ho har strikk raser ho frem, når ho ikke har strikk er ho mye mer forsiktig og sjekker nærmere ut der hun går..... Er det bare tull?

1 kommentar:

Kari Anne sa...

Min far hadde en gammel terrierblanding som reiste til de evige jaktmarker 16-17 år gammel tidligere i år. Han hadde lugg til vanlig. Så, for et par år siden kunne far fortelle at nå hadde Tass blitt nesten blind.

Så var det like etter mors begravelse at jeg fant ut at nå hadde Tass så mange floker at jeg måtte klippe hele pelsen ned. Da ble det bare teit om luggen ble igjen, så den røyk jammen, den også.

Og plutselig, som om et mirakel skjedde, kunne Tass se godt igjen! Om det var mine helbredende hender eller luggen som forsvant som gjorde utslaget, det skal forbli et mysterium. ;-)

Selvsagt ser de bedre uten ting som henger i øynene! De er ikke skapte annerledes enn oss. Vi ser også mindre når vi har laaaang pannelugg, det sier seg selv..

Så kjekt at det gikk bedre denne gangen! :-)