Løpetid

Nå har Zelante fått løpetid. Denne gangen var jeg mer obs på at hun er så flink til å vaske seg, så selv om vi ikke har sett en dråpe med blod - har jeg full kontroll (tror jeg....). Det er første gang jeg har ei tispe som er så flink til å vaske seg, jeg blir litt ekstra nervøs av det.... Men, jeg spurte dyrlegen og ho har løpetid og det er ikke såkalt "stille løpetid". Det betyr at ho vil bli parret i juni/juli 2010. Og at dersom det blir valper, så kommer de i august/september. Åh - det er så spennende! Det er ganske mange som har sagt de vil ha valper av henne, det er stort sett folk som jeg kjenner godt og vet at de er flinke med hund. Det er godt å tenke på. Men, det ingen som har fått "bestille" enda. Det får de ikke før etter at valpene er født.

Vi var hos veterinær i dag for den årlige kontrollen, samt blodprøve til gentesten. Nå er det bare å vente i spenning på svar. Mens vi satt og ventet på å komme inn hørte vi på en annen hund som ikke likte seg hos dyrlegen, da begynte jeg å grue meg til det var vår tud. Men Zelante satt fint på bordet hele tiden og det kom ikke en lyd fra henne. Som seg hør og bør fikk vi mye skryt hos dyrlegen og selv etter at hun var blitt stukket i begge fremlabbene syntes Zelante at dyrlegen var ei ålreit dame som godt kunne får litt kos :-).

Nå har vi fått noen forslag til gode "fedrekandidater", det blir spennende å utforske de litt nærmere. Kanskje hilse på noen av avkommet de alt har?

Så må vi lage valpebinge - dersom det er noen lesere som vet om gode "oppskrifter" mottas tips med takk.

2010 blir et kjempespennende år og jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig!

Ingen kommentarer: