Åtte uker

Kanskje sitter jeg og skriver siste "onsdagsoppdatering" mht drektigheten til Zelante - og kanskje ikke. Hvem vet hva som skjer i løpet av den neste uka.... Spennende er det i allefall!
Valpekassen fått innhold og Zelante har testet den og det virker som at ho likte den veldig godt.
Helt nederst er det byggeplast. Festet med lister i kanten. Listene er skåret slik til at de ikke trenger spiker eller skruer, men festes i hverandre. Så er det "pempur" madrass fra Jysk, den har fått trekk av "tisselaken". Øverst har jeg lagt "vetbed". Når fødselen startet bytter jeg ut det innholdet som ligger der nå, med gamle laken, handklær osv som bare kan kastes etterpå. Oppå legger jeg kladder som skal fange opp mesteparten av væten. (Takk alle erfarne oppdrettere for tips!).

På oppdretterskolen sa de at det var viktig å tenke igjennom om en har RÅD til å få ett valpekull. Jeg begynner mer og mer å forstå hva som var tanken bak det spørsmålet. Og enda er ikke valpene kommet og kostnadene med de.....

Jeg har begynt å måle temperaturen på Zelante. På nettet har jeg lest mange som bekymrer seg veldig pga normale temperturendringer hos tispa. Derfor tenkte jeg at det er best å begynne tidlig, så ser jeg hva som er normalt før den store spenningen begynner.

Nå kjenner jeg at valpene sparker i magen på Zelante, og når ho ligger på rygg, så kan jeg se magen bevege seg. Det er utrolig fascinerende å kjenne, heldigvis liker ho at jeg koser magen!

Hormonene leker seg nok godt med henne. I går når ho skulle få pannekakerester etter middagen, måtte ho først løpe for å hente koseapa si. Men, så klarte ho ikke å ha både pannekaka og koseapa i munnen samtidig dermed måtte ho løpe tilbake til teppet med apa, hente pannekaka også løpe tilbake til apa for å legge seg ved siden av den for å spise pannekaka. Skikkelig synd jeg ikke fikk tatt det på video.....

Ho er veldig stor, jeg angrer skikkelig på at jeg ikke målte livmålet på henne før ho ble drektig. Men, men gjort er gjort. Magen hennes har endret veldig fasong de siste dagene. Nå er det mer hele buken som er stor, ikke bare magen. Ho er blitt mye "jevnere" stor.


Ingen kommentarer: