7 Uker

Tida går jammen fryktelig fort. Det er både bra og skummelt. Bra fordi jeg gleder meg så skrekkelig til valpene kommer. Dumt fordi tida jeg har valpene hos meg kommer til å gå minst like fort som drektigheten....
Zelante har det bare bra. Ho vokser.... Magebildet jeg lovde dere har ikke blitt noe av fordi klippemaskina mi takket pent for seg og nektet å klippe mer. Nå har jeg vært så heldig å få lånt meg ei maskin og Zelante har fått kort fin frisyre. Vi må skynde oss å kjøpe ny maskin, valpene må bli trent i å bli klippet mens vi bor hos oss og da trenger jeg ei god maskin...

Zelante har hatt mye bedre apetitt sist uke. Ho har spist maten sin uten at jeg har blandet noe ned i den. Dvs - først har ho tappert forsøkt å få meg til å forstå at ho trenger noe godt i maten. Det har ho gjort ved å gå i skåla si, hente noen knotter, komme bort til meg også spytte ut knottene fremfor meg. Så har ho sett bedende på meg mens ho har sukket tungt.... Når jeg ikke har reagert så har ho spist knottene sine - før ho har gjentatt prosedyren med ny forsyning. Luringen min :)

Ho er fryktelig varm, håper at det hjelper litt å få kort pels - selv om det ikke virker som at det har hjulpet så mye... Også er ho begynt å "produsere" melk. Jeg liker ikke å si "produsere melk" - det virker så fabrikkaktig, ikke som at det er noe gullet mitt gjør og som gullet mitt skal gjøre.... Men - ho har nå startet med det i allefall....

I løpet av kommende uke vil jeg mest sannsynlig kunne se og føle bevegelse hos valpene. Det gleder jeg meg til, det var helt fantastisk sist og jeg tror ikke at det blir mindre fantastisk denne gangen. Valpene begynner å få pels, så om ho hadde hatt gjennomsiktig mage hadde vi kunnet sett hvilken farge alle valpene får :)

Vi tobeinte skal bruke uka til å gjøre alt klart til valpene kommer. I dag har vi hentet alle valpetingene ned fra loftet. Det er nesten som å hente frem julepynten..... Nå skal valpekassa komme på plass og få innhold. Så må vi sjekke at vi har alt vi trenger og det vi eventuelt mangler må vi få tak i. Det blir nok enda ei uke som kommer til å gå fort...

Ingen kommentarer: