8 Uker - nå nærmer det seg!

Her står alt bra til. Zelante vokser - og vokser... Ho har godt med appetitt, men ikke så mye at noe annet enn magen vokser. Jeg ønsker egentlig at ho skal legge på seg litt før fødselen, men tviler på at det skjer. Ho er ganske tung og liker ikke å hoppe lenger. Tenker at ho kjenner det i beina når ho lander... Så vi hjelper henne både inn i bilen og utav bilen for tida. (Det er ganske høyt å hoppe også, så...)
Magen hennes har en helt annen fasong denne gangen enn det den hadde ved forrige kull. En ser det ikke så godt når hun ligger, men når jeg ser henne ovenfra er fasongen helt annerledes. Derfor er det utrolig vanskelig å bestemme seg for om ho er større eller mindre enn sist... Ho er nemlig begge deler.... I følge venninner som har barn og gjerne flere barn så er dette veldig kjent og den minste magen kan gi de største barna - her er det tydeligvis bare å smørre seg med tålmodighet og vente og ser. Det er ikke så veldig lenge til de kommer nå, ca ei uke?
Når jeg satt og koste med Zelante sent i gårkveld kjente jeg liv i magen for første gang. Det er så utrolig fascinerende, valpene blir på en måte mer virkelige med en gang jeg kjenner noe til de.... Åhhh, det er så koselig og så spennende - o
Zelante hadde den kipeste lørdagen "ever"i går. Vi skulle ha stekt and med appelsinsaus til middag. Jeg reagerte på lukta når jeg gjorde den klar til ovnene, men tenkte at de nok bare hadde vært litt overivrige i bruk av gass når de vakumpakket den. Den gang ei, når anda var  ferdigstekt så var det ingen tvil om at den ikke kunne spises verken av to eller firbeinte. Dermed ble det dårlig med lørdagsmiddag på alle sammen. Mannen og jeg hadde fikk lammekoteletter som reserveløsning, men siden de ikke var tenkt til en fullverdig middag - så ble det lite lørdagsrester til Z fra de. Dermed var vi rett og slett nødt til å gå i fryseren og finne noen godbiter og tine til henne. Men, syntes ho det var greit? Nope, på lørdager skal vi ha lørdagsgodt - ikke treningsgodbiter - så det så! Til slutt gikk det opp for henne at det ikke var noe håp og at ho måtte gå skuffet å legge seg.... Jeg får gjøre det godt igjen og ha pannekakemiddag en av dagene til uka tenker jeg ;)
Valpekassen er satt opp på rommet til Zelante og nå er alt klart. Eneste er at jeg har glemt å kjøpe kladder, men det er enda noen dager igjen så jeg skal nok rekke det tenker jeg.
Vi gleder oss stort!

Ingen kommentarer: